Over de naamgeving van eletronisch netwerken.
Ik worstel nogal eens met de omgang met sociale media: Zeker nadat ik had geconstateerd dat het met LinkedIn, Facebook en Hallo! Eigenlijk wel bekeken was met mijn capaciteit om voldoende aandacht te geven aan de vaak goedbedoelde opmerkingen en adviezen, latente vragen en schreeuw om werk.
Dus ging ik even te rade over de naam die eraan gegeven is: social media. En wat je daar tegen komt: het begint met connections, maar soms zelfs ook “friends”.
Nu ben ik wel gewend aan enige vorm van inflatie, maar toch.
Ik probeer nu mijn gedachten te ordenen door de social media te beschouwen als electronisch netwerken.
Waarbij je goed moet ordenen, reageren, aniticiperen en geven. En gestructureerd opslaan.
Maar ik moet ook wennen aan de gedachte dat ik de meeste van mijn nieuwe vrienden nooit zal ontmoeten. Maar wel van hun aanwezigheid bewust moet zijn als ik iets op mijn blog plaats, als discussie parachuteer, of zelfs (waar ik onlangs mee begonnen ben) me op richt bij het plaatsen van gewone contextgevoelige advertenties.
De resultaten? 4315 views (stand 20 oktober 09:36), nul reacties.
Ik moet nog veel leren...
Hoe zijn jouw ervaringen?