Bekijk je mogelijkheden eens vanuit financieel 2.0 perspectief en ontdek nieuwe mogelijkheden

De economische crisis en de snel toenemende mogelijkheden van internet en internationale communicatie veranderen in een hoog tempo het aanzien van de economie:
- medewerkers worden alleen nog aangetrokken om bepaalde taken uit te voeren zonder dat daar direct een blijvend dienstverband uit voortvloeit
- de verantwoordelijkheid voor het eindproduct komt steeds meer bij de medewerkers aan de basis te liggen: managers en directieteams verdwijnen uit de organisatie en het beleid wordt heel direct bepaald door de beleidsmaker (eigenaar, CEO) en direct gecommuniceerd via nieuwe platforms (Google Wave, Twitter, LinkedIn) naar de uitvoerende medewerkers
Voor veel, vooral senior, medewerkers betekent deze ontwikkeling dat hun grootste pluspunt, ervaring, er feitelijk niet meer toe doet. In elk geval niet meer genoeg om daar nog een doorbetaalde job aan vast te plakken. Ondernemingen kiezen voor duidelijk omschreven diensten die door instromers en lerende jonge mensen kunnen worden ingevuld, en vanuit de nieuwe beheerstools onder controle gehouden kunnen worden.
Aardige voorbeelden zijn Apple en Acer, twee bedrijven die een verrassende filosofie hebben ontwikkeld om producten zowel dicht bij de consument te brengen als om die producten te ontwikkelen en te bouwen. En met succes.
Het tempo waarin nieuwe bedrijven successen boeken en oude bedrijven de boot aan het missen zijn is een van de elementen van de huidige economische crisis.
Deze ontwikkeling heeft geleid tot een uitstroom van medewerkers, die deels weer aan het werk gaan als ZZP'er of ondernemer.
Vanuit mijn praktijk merk ik dat veel ondernemers eigenlijk de boot opnieuw aan het missen zijn.
Perfecte vaklui, bekwaam, met veel ervaring, missen ze eigenlijk de kern van de verschuiving in arbeidsorganisatie die sinds een paar jaar op zeer grote schaal plaats vind. Niet alleen geografisch, maar zeker ook organisatorisch.
Zij hebben niet op tijd geschakeld om hun vak opnieuw aan te bieden. Maar dan laten we zeggen vanuit financieel 2.0 perspectief.
We hebben daarvoor een coachingstechniek ontwikkeld:
Eerst een (gratis) gesprek om globaal te kijken wat de mogelijkheden zijn. Daarna een begeleiding volledig op maat: in gesprekken, via chats en meetings via MSN of Skype, aan de hand van een concept en een duidelijk omschreven doel.
Herkent u bovenstaande ontwikkeling? Neem eens vrijblijvend contact op voor een vrijblijvend gesprek.
Advies over strategie voor uw bedrijf

Soms blijkt dat om een echt goed resultaat te bereiken ook andere veranderingen noodzakelijk zijn.
Bij de medewerkers kunnen daardoor onderhuids belangentegenstellingen bestaan die een gevaar vormen voor de continuïteit van uw bedrijf. Door het ontbreken van een goede meerjarenplanning is er onvoldoende zicht op een vanuit optiek van alle belanghebbenden juiste meerjarenplanning die ook tegemoetkomt aan de belangen van de eigenaar/aandeelhouder.
In die gevallen werpt Denker zich op als ervaren en kundig gesprekspartner voor de specialisten waarmee de ondernemer in die gevallen in aanraking komt. Samen met die specialisten wordt dan een meerjarenplanning opgebouwd waarbij zowel de belangen van de medewerker en de onderneming, als de aandeelhouders optimaal worden verzekerd.
De resultaten van een onderneming worden bepaald door de ontwikkeling, marketing en verkoop van de producten of diensten. Ook daar zal Denker vanuit een financiële invalshoek een sturende of adviserende positie innemen.